Jak vidí naše programy samotní účastníci?

Často v Eurocentrech prezentujeme, jakým způsobem přispíváme svou troškou do mlýna. Než abychom se vám snažili přiblížit atmosféru uvnitř interaktivních programů, nabídneme vám rovnou autentický článek, který o našem snažení napsali žáci 8. B Základní školy ve Zruči-Senci. V této škole už jsme téměř „štamgasti“ a mimo osmáků už se známe například se 4. a 5. ročníky, kde jsou oblíbené především naše sezónní přednášky.

Původní a nezměněný článek:

Vyučování trochu jinak

Ve středu 11. ledna k nám do školy opět přijela paní Kalčíková, koordinátorka Eurocentra pro Plzeňský kraj, abychom společně dokončili vzdělávací program s názvem EU pro ZŠ v kostce. Součástí programu byly základní informace o fungování EU, členských státech i evropských institucích. V druhé části už žáci pracovali ve skupinách a měli prakticky využít již dříve získané informace. Úkolů i informací bylo hodně, proto bylo třeba zvolit v každé skupině kapitány, kteří by práci přidělili ostatním podle jejich schopností a vědomostí. A tak někteří označovali na mapě členské státy EU a jejich hlavní města, další skládali puzzle, poslouchali nahrávky různých jazyků, vypisovali hodnoty euromincí a eurobankovek, došlo i na pantomimu. Bylo třeba vyřešit i pracovní list Eurotrip. Nakonec jsme všechno zvládli, i když nebylo vždy jednoduché se domluvit a zapojit do práce úplně všechny členy týmu. Na závěr jsme hlasovali pro „prezidenta“ třídy – nejvíc hlasů získal Vojta a Matouš, po jednom hlasu Pavel, Filip a Kuba Mašek. Pochvalu si zaslouží hlavně ti, kteří pracovali aktivně a snažili se.                                                                  

Mgr. A. Šlaufová

Původní program EU v kostce pro ZŠ jsme po domluvě s paní učitelkou Šlaufovou doplnili o interaktivní týmovou hru „EU hledá prezidenta“. Snažíme se vždy žáky a studenty během našich přednášek co nejvíce aktivovat aby zjistili, že výuka o EU není tak nudná, jak to může na první pohled vypadat. Doufáme, že se tato forma výuky líbila a snažíme se každý den zlepšovat.

Ještě jednou děkujeme do Zruče-Sence a těšíme se na další spolupráci!

Rozdělení úkolů v týmu už proběhlo a všichni se pustili do práce.
Puzzle se líbily.
Tady už probíhá závěrečný úkol, kdy žáci řeší zjednodušenou Einsteinovu hádanku.

Sdílet tento příspěvek